DESSA 365 DAGAR

I Mars väntade en tripp till Asien och jag har inte postat en ända bild därifrån.. så tänkte en fet

THAILANDSSPECIAL

skulle passa bra nu.



Bangkok och Pattaya. Det var en scary och övervälvande start. Fick se ett och annat på dessa få dagar..
Chumphon. Lämnade Pattaya ensam och drog söderut. Var inte den kaxigaste under dom 10h under den thai-buss-rutten.....
Koh Tao.
1 blev 3 och vi hade det helt amejs!
Sen fick jag ett kärt möte med Måns (!!!!!) vad är oddsen.. vi hade några fina regniga dagar på Koh Tao.
Krabi. Slog följe med min norska kompanjon Hege.
Höll på att ta ihjäl mig själv i djugelen (?) för att få bada i en blå lagun.. tror jag inte skulle gjort om det 🙄
Besökte både Railey och Ao nang
Phi Phi Islands. Det bjöd på solHETA dagar, poolparty, xtremt åskväder (var livrädd) och dumma apor
Koh Lanta. Jag och Hege lämnade varandra på Phi Phi då hon skulle till Fillipinerna. Jag hade en mellanlandning på Lanta - typ svenskarnas thaiö.
Koh Lipe. Efter den värsta båtturen i mitt liv fick jag sätta fötterna på den bästa ön!!
Var livrädd för kryp och bodde i en bungalow på stranden. Sen fick jag en trogen badkompis i några dagar..
Sen träffade jag Alicia. Bägge älskade Koh lipe och ville inte åka därifrån.. Vi hikade, åkte massa taxibåt, åt massa mat åsåv
Langkawi. Var tvungen att lämna thailand för att förnya visumet. Kort men fin visit på den Malaysiska ön. Var på snorkeltripp med mini-hajar och koreaner i flytväst.
Reste in i Thailand igen från söder till ”norr” i inlandet i minibuss, det gör jag heller aldrig om. Landade i Surat Thani en natt..
Koh Samui. Förenades med denna böna igen.. hyrde en bungalow, drack massa kokosnötter och snackade skit
Finally landade självste Barielle på Samui.
Koh Phagnang. Vi bosatte oss i en modernare boll-bungalow och lekte Hippies. Vi cyklade omkring och brydde inte oss om nått.
Hej välkommen till oss!! Vi hade spindlar i taket annars var det helt okej.
Börja bry oss igen tills vi va på half moon party och mådde som två påsar skit dagen efter. Då ville vi känna det vackra i livet igen.
Åter på Koh Tao.
Vi gjorde allt vi kunde hehe. Koh Tao är så mys!!
Bangkok och hemfärd. Bjöd Marre på bussturen från helvetet som ingen av oss kommer glömma. Glad att vi överlevt turen så tog vi en shoppingdag innan flyget hem till swe.
0 kommentarer