jahalåja

Imorgon är jag ledig, det var ca 14 dagar sedan sist.. det känns som om jag jobbar ca 110% och har ett sommarjobb utøver det. Har ju klivit ett snäpp upp på min karriärs-stege. Så nu är det faktiskt lilla jag som är Karlsberger Pubs barchef. Därför har det varit lite mycket på sista tiden, en turbolent start så att säga.

Ellers är allt bra. Førra veckan så var det värmerekord här, jag fick helt chock vad varmt det var (!!) plus att det var så extremt mycket folk i byen, før det kom sånna cruisebåtar som hade med sig øver 4000 passagerare. Vilket är slitsamt (hehe). Så jag och fina Sarah begav oss upp på fjälltur. Det blev en tur på fem timmar.¨Kändes som vi vandrade både genom øken och vinterlandskap, vilket är så magiskt!

 

Vi hørs! xxx

Amanda

2 kommentarer
faster Gurun

Hej Amanda <3
Vilka fina bilder du visar, jättefin natur men kallt va ja förstår.
Här hemma är det inte så speciellt varmt heller......vi längtar efter sommarvärme. Vi var på nattloppis i Junsele i gårkväll, det var kul, fyndade lite smågrejer, mest barnkläder till lillla Klara som är det mest fantastiska för mej nu för tiden, hihii!
Puss o kram till dej, nästa gång du är hemma vill jag faktiskt träffa dej, sköt om dej lilla gumman, puss puss

Albin

Vilka fantastiska bilder från Svalbard, troligtvis den bästa resan jag någonsin gjort. Nu saknar man ju inte stället mindre direkt.