Vad jag har gjort

Hoppas ni alla hade en riktig God Jul och ett kult nyttårs firande!
Ska bara visa lite snabbt vad mitt 2014 innehöll..
 
 
Började året på världens sketnaste plats...finnsnes (platsen har inte ens den äran att stavas med stort f)
Sedan den 12 Februari tog jag mitt pickåpack och flyttade till Svalbard.
 
 
Ljuset hade återvänt efter årets mörkersäsong. Och jag började jobba på Karlsberger Pub.
Och jag kunde inte förstå vad jag egentligen såg utanför fönstret..
 
 
..För allt var bara så mäktigt.
Fick besök av både moder, fader och min lilla majs!!
 
 
Besökte Jonna i Österike, de va kul :) fastän de va så jääävla mycket strul.
 
 
Koste meg masse :)
 
 
Njöt av solen i älskade Kos och sa hej till min Lina på Rhodos.
Sedan blev det snabbvisit på hemmaplan.
 
 
Fick komma in i Cockpit och skåda när vi flög in över Spitsbergen.
 
 I vartenda fönster bor det två fåglar... (!!)
 
Hade det roligt på båtturer och toppturer :)
 
 
Firmafest på Coles Bay. Sjukt magisk kväll..
 
 
Första solnedgången!
 
 
KB fest i all ära! Och ja, min chef anställer bara tjejer :)
 
 
Jag har såklart jobbat en del å!
 
 
Detta var vad jag hade att erbjuda från min trogna gamla canon. 
 
3 kommentarer
Karin N-A

Vilka fantastiska bilder du visar och va fin du är Amanda!!!
Du verkar vara på en otroligt ovanlig plats här på jorden och det syns som du trivs i ditt gäng. Vilka färger och former naturen har och byggnaderna är liksom fulfina i den där miljön. Jag fattar att det är byggt för praktiken och ej för skönheten. men det där tillsammans gör bilderna spännande. I huset där fåglarna bodde två och två i fönstren vad innehåller det bakom fönstren då?
Stor klem till dej kära gudonge :)
Faster K.

Svar: Alla dom husen som ligger på bilderna längre ned är övergivna.. Alla husen står tomma, det bor kanske totalt 3-10 personer där, beroende på högsäsong. Byn heter Pyramiden, rysk guveby som övergavs i slutet på 90-talet :) Numer kallad Svalbards "spökstad"Till höger om det stora huset där de bor fåglar, ligger turistcafét/pub/värdhuset, de var där isbjörnen bröt sig in för några månader sedan :)
Och jag trivs!!! :) massa kramar!
a. Nilsén

Pappas Moster Karin

Jag tittar alltid in på din blogg och skulle vilja vara ung på nytt och få uppleva allt fantastiskt som gör !
Heja Amanda !

lillfaster Gurun

Oj vilka fantastiskt fina bilder du visar, ser helt magiskt ut. Du ser ut att ha det toppen. Du gör så rätt, att prova på nåt helt annat. Sköt om dej och passa på och lev ut, gör allt och lite till ;)